Bli Medlem

STOCKHOLMS

BURFÅGELFÖRENING

Du blir medlem i Stockholms Burfågelförening genom att betala 410:- till någon i styrelsen under ett medlemsmöte, eller genom att betala in 410:- till vårt föreningskonto: 598802-7. På inbetalningen är det viktigt att du uppger ditt namn, adress och e-mailadress. Vi vill också veta vilka fåglar du själv här och hur gammal du är. Om du inte får plats med alla uppgifter kan du maila eller ringa till oss och lämna övriga uppgifter.

E-postadress är kontakt@fagelforening.se och du når vår kontaktperson på 0737-629585 eller vår ordförande på 0761-763708

På varje medlemsmöte hålls föreläsningar på ett eller flera teman. De kan handla om allt från olika arters beteende och egenskaper som tamfåglar, kost och näringslära, uppfödning utav stora papegojor, finkar eller frukt- och insektsätare, aktuell lagstiftning och arternas status och bevarande i det vilda. Som medlem kan du:

• Läsa ditt eget exemplar av tidningen Fågelhobby sex gånger om året!
  • Beställa ringar genom SBF och Svensk Fågelhobby för ringmärkning av dina fåglar.
  • Vid våra medlemsmöten låna fågelböcker och tidningar från vårt bibliotek.
  • Gå någon av de kurser om fåglar och fågelhållning som vi håller i.
  • Träffa och lära känna andra med samma intresse som du själv.
  • Alltid vända dig till styrelsen med frågor och i den mån vi själva kan så hjälper vi dig direkt, eller hänvisar dig vidare till någon som vi tror kan ge dig ett bra svar.
  • Komma på våra trevliga och lärorika medlemsmöten varje månad, samt på andra aktiviteter och träffa både nya och erfarna fågelägare.
  • Få nyheter via mail.

Det är viktigt att du uppger din mailadress. Mailadressen kommer att publiceras i medlemsmatrikeln. Vill du inte ha med den där måste du meddela oss detta. Glöm inte heller adressändra om du flyttar, så post och tidningen kommer rätt.